lördag 28 april 2012

Första tävlingsdagen

Klockan har precis ringt och det är idag dags för den första tävlingsdagen i Bohuscupen 2012. Tävlingsplats: Askim. Nära och bra!

Vi har ett lag anmält och jag känner att vi är väl förberedda.
Dressyrkick-offen, programträningar, målupplägg, riddagbokssskrivande, teoripass, fejande och putsande på hästar och utrustning har under de senaste veckorna gett att jag känner så.

Jag och Jenny åker med som lagledare och peppar tjejerna att få en rolig dag, med bra ridning och en bra start på den förhoppningsvis långa tävlingskarriären som Bohuscupen faktiskt innebär. Vi vet att motståndet är tufft och vi är det yngsta laget på plsts. Men vi är där för att visa vad vi går för och slutpeppen har såhär 06:05 bara börjat!

De i Dressyrsatsningen som inte är med och tävlingsrider idag är med som hästskötare, hejarklack och support och har en otroligt viktig roll på tävlingsplatsen.
Vi har även med oss fantastiska föräldrar, vänner och familj till ryttarna och jag tror att vi med vår gemenskap, samarbetsförmåga, glädje, vilja kan nå hur som helst! Jag ser förutom ritter, fint väder och en rolig dag också fram emot vårt gemensamma fika!
Det är viktigt för lagkänsla, sammanhållning och för att hålla energin uppe. Att lagledarna gillar fika har väl ingen missat?

Tävlande för dagen:
Isabell Lindén - Dunder
My Helin - Antitia
Rebecka Hägglund - Linus
Elin Jarsnäs - Makita

Alla hästarna är våra fantastiska ridskolehästar ifrån Billdals Ridklubb.

Återkommer med fler inlägg under dagen.

So long and ride on!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar